Saturday 31 August 2013

Wat ik doe

Ik help mensen bij het hervinden van hun zelfstandigheid, zodat ze weer autonoom kunnen functioneren.
Vanuit mijn jarenlange ervaring als verpleegkundige en leidinggevende in de zorg ben ik altijd op zoek geweest naar een verbetering van kwaliteit van leven van mensen die zorg en hulp nodig hebben. Zowel op lichamelijk gebied, omdat ze ziek zijn, als op geestelijk gebied, omdat ze vastlopen in hun leven. Ik ben ervan overtuigd dat de manier waarop je cliënten benadert van cruciaal belang is voor de verbetering van hun welzijn en de mate van herstel. Respect is daarbij waar het voor mij om draait: respect voor jezelf en vandaaruit respect voor de ander. Ik heb zelf ervaren dat een horizontale organisatiestructuur hier een voorwaarde voor is, omdat deze recht doet aan geïnspireerde en vakbekwame professionals: een model waarbinnen mensen zich blijven ontwikkelen.

Wie ik ben

In mijn werk als verpleegkundige en therapeut treed ik letterlijk en figuurlijk in de intimiteit van mensen. Mijn kracht daarbij is dat ik vanuit mijn holistische en humanistische mensvisie een veilig therapeutisch werk- en zorgklimaat kan scheppen, hetgeen zowel het helingsproces als daarmee ook de zelfstandigheid en autonomie van mijn cliënten en patiënten helpt bevorderen.
Ik werk vanuit een basishouding van empathie en consideratie, mijn instrumenten zijn mijn praktische en theoretische vakbekwaamheid en mijn open communicatiestijl.
Het resultaat is dat ik in beide werkvelden een goedlopende praktijk heb opgebouwd.

No comments:

Post a Comment